سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمن کالا

 

چرا رنگ‌های‌ چراغ‌ راهنمایی و رانندگی سبز، زرد و قرمز است؟

آیا تا به حال به دلیل انتخاب رنگ‌های سبز، زرد و قرمز در چراغ راهنمایی و رانندگی فکر کرده‌اید؟ اگر مایل هستید جواب این سوال را بدانید، در این مقاله با ما همراه باشید  .

خرید چراغ راهنمایی و قرار دادن آن در معابر پر رفت و آمد از مهم ترین نیاز های هر شهر می باشد تا به بهترین نحو ترافیک کنترل شود و از اتفاقات ناگوار جلوگیری شود. حال ببینیم رنگ های چراغ راهنمایی قرار چه مفهومی دارند. در محل هایی که عبور و مرور به وسیله چراغ راهنمایی و رانندگی کنترل می شود، رنگ های زیر برای مقاصدی که معین شده است به کار می رود.

قبل از هر چیز باید گفت که استفاده از رنگ قرمز و سبز برای انتقال مفهوم «توقف» و «حرکت» تنها به چراغ‌های راهنمایی و رانندگی مربوط نمی‌شود و سال‌هاست که از این رنگ‌ها با کاربردهای مشابه در مکان‌های مختلف مثل فرودگاه و غیره استفاده می‌شود.

اما چرا این سه رنگ خاص برای چراغ‌ راهنمایی در نظر گرفته شده است؟ باید گفت که قبل از اختراع چراغ‌ راهنمایی برای خودروها، از چراغ‌های مشابهی برای علامت دادن به قطارها استفاده می‌شد.

در آن زمان، از رنگ‌های قرمز، سفید و سبز به ترتیب برای انتقال مفهوم «توقف»، «حرکت» و «احتیاط» استفاده می‌شد.

اما استفاده از رنگ سفید به معنی «حرکت» دردسرهای زیادی را برای ماموران راه آهن ایجاد کرده بود چرا که چراغ سفیدرنگ مثل یک ستاره در آسمان به نظر می‌رسید و راننده قطار را به اشتباه می‌انداخت.

به همین دلیل، شرکت‌های راه‌آهن تصمیم گرفتند که به جای رنگ سفید، از رنگ سبز برای رساندن مفهوم «حرکت» استفاده کنند.

رنگ قرمز همیشه مفهوم خطر را تداعی می‌کند چرا که بلندترین طول موج را دارد و بهتر از رنگ‌های دیگر از فاصله دور دیده می‌شود. رنگ زرد به معنی «احتیاط» است چرا که طول موج آن در حد فاصل بین زرد و سبز قرار دارد.

جالب است بدانید که در گذشته رنگ زرد هم به معنی «توقف» بوده است. در دهه 1900، بعضی از تابلوهای ایست زردرنگ طراحی شده بودند چرا که رنگ قرمز در شب دید نداشت.

اما با پیشرفت صنعت، تابلوهای شبرنگ برای این کار در نظر گرفته شدند و استفاده از تابلوهایی با رنگ قرمز مشکلی پیش نمی‌آورد. اما هنوز که هنوزه برخی از تابلوهای ایست که در نزدیکی مدارس یا مراکز خرید و غیره استفاده می‌شود زردرنگ است.

خرید چراغ راهنمایی

چراغ راهنمایی لامپی از جمله قدیمی ترین انواع چراغ راهنمایی و رانندگی به شمار می آید. اما خرید چراغ راهنمایی سولار در مکان هایی که دسترسی به برق مقدور نیست و یا هزینه برق بالا است کاربردی خواهد بود. قیمت جراغ راهنمایی ال ای دی سولار نسبت به دیگر انواع چراغ راهنمایی بیشتر است اما در طولانی مدت با صرفه جویی که در مصرف برق می شود این هزینه جبران خواهد شد.

فروشگاه ایمن ترافیک کالا امکان خرید انواع چراغ راهنمایی مناسب برای هر نوع چهارراه یا معابر دیگر را فراهم نموده است. برای مشاهده انواع چراغ راهنمایی و خرید اینترنتی می توانید به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه نموده و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره های داخل سایت تماس حاصل نمایید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا